Prima gară a Câmpinei a fost construită în anul 1879, atunci când a fost dată în folosință calea ferată Ploiești - Predeal. Era situată la câțiva metri mai la nord, unde acum se află un corp administrativ, în vecinătatea turnului de apă. Pe locul actualei gări își avea biroul inginerul Anghel Saligny, pe atunci șeful Serviciului Lucrări Noi din cadrul Direcției Generale a Căilor Ferate Române.
În 1879, a trecut prin Gara Câmpina prima locomotivă cu aburi, iar primul tren cu locomotivă electrică a trecut la 16 februarie 1969. Astăzi, gara se află pe teritoriul administrativ al comunei Poiana Câmpina. Ultima reabilitare a tronsonului de cale ferată Câmpina - Predeal, cu tot cu gările aferente, a avut lor în perioada 2005-2010, cu fonduri europene.
(Fotografiile vechi ne-au fost puse la dispoziție de Șerban Băleanu, căruia îi mulțumim)
"Câmpina, România 100" este o rubrică pe care o dedicăm tuturor câmpinenilor, în Anul Centenarului Marii Uniri. Timp de 100 de zile vă vom prezenta câte o fotografie din Câmpina de altădată și același loc așa cum arată el astăzi.
Citiți și: Câmpina, România 100. Lacul Curiacul, ieri și astăzi
Câmpina, România 100. Casa lui Nicolae Grigorescu, Muzeul Memorial de astăzi
Câmpina, România 100. Vila Gheorghiu de ieri, "Casa cu lei" de astăzi
Duminică, după orele prânzului, echipa câmpineană Muscelul a poposit pe cocheta arenă de la Strejnic, unde juca pe vremuri Conpet-ul în Liga a 3-a.
Tricolorul Breaza a reușit o victorie spectaculoasă, le un teren greu, în fața unei formații care va face multe victime în această serie.
Continuăm împreună cu Agenția Matos Imobiliare Câmpina prezentarea unor aspecte importante pentru orice persoană implicată într-o tranzacție imobiliară. Și vom discuta despre o problemă esențială în alegerea proprietății: ce primează prețul sau locația?
Asociația Câmpina Curată a sesizat mai multe instituții ale statului cu privire la depozitarea unor mari cantități de deșeuri provenite din construcții (demolări) pe Strada Fabricii din municipiul Câmpina.