Eliro refuză să semneze noul contract cu Primăria Câmpina, document necesar pentru accesarea de fonduri europene în vederea modernizării transportului public
Actualitate (Categoria articolului)
Conducerea Eliro Câmpina, societate care asigură în prezent transportul public pe traseele interne din municipiu, ne-a trasmis astăzi o adresă prin care anunță că nu va semna un nou contract cu Primăria și explică motivele pentru care a fost luată această decizie. Aveți în facsimil punctul de vedere al societății Eliro, același document fiind transmis, de altfel, Primăriei și Consiliului Local.
În ultimele săptămâni, v-am prezentat discuțiile care se poartă la nivelul administrației locale cu privire la accesarea de fonduri europene pentru modernizarea transportului public. Am fost singurii reprezentanți mass-media prezenți la toate întâlnirile organizate pe tema acestui proiect cu finanțare europeană. Au fost întâlniri inițiate de doi consilieri locali - Monica Clinciu și Florin Frățilă. V-am prezentat toate punctele de vedere exprimate la aceste discuții, inclusiv pe cele ale reprezentanților firmei Eliro.
Vă reamintim, pe scurt, despre ce este vorba. Administrația locală ar putea depune o cerere de finanțare în cadrul POR Axa 3 - "Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon" pentru obținerea de fonduri europene de până la 10 milioane de euro. Este o mare oportunitate pentru localitate, având în vedere că în cadrul acestui proiect se pot realiza multe lucruri: modernizarea transportului public prin achiziționarea de autobuze electrice, reabilitarea infrastructurii rutiere, terminale de transport, piste de bicliclete, centre de închiriat biciclete și multe altele.
Ei bine, existând un contract în derulare cu o firmă de transport, Primăria Câmpina are la dispoziție trei soluții: fie încheie un nou contract cu Eliro, dar de această dată un contract care să respecte regulamentul Comisiei Europene; fie înființează propriul serviciu public de transport local; fie organizează o nouă licitație pentru alegerea unui alt operator de transport, tot cu respectarea normativelor europene. Ultimele două soluții presupun rezilierea contractul cu Eliro, valabil până în 2020. Ar fi o pierdere pentru Câmpina? Ar fi un câștig?
Comentarii
- 14.11.2017 22:16 Acest refuz nu ar fi un motiv suficient pentru rezilierea contractului dintre Primaria Campina si aceasta firma. Astfel, ar inceta bataia de joc a acestei firme fata de campineni si aici ma refer doar la ce se intampla pe traseul Voila, pe care il cunosc foarte bine. Recomand consilierilor locali sa faca un drum cu microbuzul Eliro de la Salcie pana la Spitalul Voila si inapoi. Daca ei sunt multumiti, eu imi cer scuze. Daca nu sunt multumiti, sa rezilieze contractul cu aceasta firma care isi bate joc de noi!
- 14.11.2017 23:14 Citind adresa depusa la primarie de catre societatea Eliro,un lucru devine tot mai clar:toata vina o poarta initiatorii proiectului si reprezentantii primariei care fie nici nu au citit contractul,fie nu au stiut sa raspunda la intrebarile cu privire la nelamuririle din contract si nu numai,puse de catre reprezentantii Eliro.In aceste conditii ce negociere in vederea semnarii unui contract se poate realiza?Mai ales ca e un contract nou,cu multe prevederi noi,aplicabile in UE,dar foarte greu de realizat in Romania.Eu l-am citit si credeti-ma ca nu stiu cum sa-l completez,mai ales anexele(si totusi am experienta in transport persoane 20 ani).Cu privire la solutiile prezentate aici nu vad cum ar putea fi realizabile.Sa zicem ca se reziliaza contractul cu Eliro,atunci cine plateste despagubirile?O alta licitatie este imposibila avand in vedere faptul ca necesita timp,iar primaria a spus ca sunt in intarziere cu proiectul(cine e vinovat de acest fapt?).Ce va face primaria daca la o presupusa licitatie nu se prezinta nimeni.avand in vedere problemele majore pe care le au traseele locale:strazi jalnice,calatori putini,costuri mari de exploatare?Va ramane Campina fara transport local?In eventualitatea ca primaria infiinteaza propriul serviciu de transport,imi spune si mie cineva cu ce autovehicule va circula pe trasee?Cand le achizitioneaza,cand angajeaza personalul aferent,cand efectueaza traseul inainte de a depune cererea de finantare,pentru ca am inteles ca se poate depune cerere numai pentru un serviciu de transport functional?Eu cred ca exista o singura solutie:primaria ar putea sa desemneze alti initiatori,care sa nu fie aroganti,sa nu tipe la potentialul partener in contract si nu in ultimul rand sa poata raspunde la eventualele neclaritati.Poate de data asta vor fi desemnati oameni care sa citeasca totusi contractul despre care se face vorbire la discutii!Astfel,cu intelepciune prin negocieri,nu prin aplicarea legii pumnului in gura,se va putea ajunge la o forma a contractului agreata de ambele parti si care sa poata fi respectat in conditiile actuale din Campina.
- 15.11.2017 07:29 Va asteptati la altceva din partea celor care au fost invatati de Primarie doar sa primeasca miliarde si miliarde in fiecare an?!
- 15.11.2017 11:08 Domnu Emil sau oricare ar fi numele dvs. sa stiti ca eu sunt sofer si parerea mea este ca de fapt primaria isi bate joc de toata lumea,inclusiv de firma de transport!Prin faptul ca nu repara strazile,reprezentantii primariei aduc pagube foarte mari in fiecare luna firmei.In fiecare zi masinile trebuie reparate!Pe de alta parte,se pune in pericol integritatea calatorilor! Numai noi soferii stim de cate ori am evitat accidente care se puteau produce atunci cand soferii care vin din sens opus ocolesc gropile intrand pe contrasens sau cand am facut pana pe roata fata instantaneu,in momentul in care am calcat cu roata in gropi.Firma nu are nici o vina aici.Poate ar fi cumparat masini noi la fel ca pe traseul Gara sau Baicoi. Dar pentru ce sa cumpere microbuze noi,ca sa le faca praf intr-un an, prin gropile de pe Calea Doftanei?Microbuzele de pe Voila nu sunt nici mai bune nici mai proaste decat pe alte trasee.Sunt pur si simplu microbuze cu care se circula in Romania.Atat.Cat despre faptul de a circula consilierii locali, o cursa pana la Voila,e o idee buna.Poate vor fi zdruncinati de transeele de pe Calea Doftanei si strada Voila si se vor trezi odata sa le repare!!!
- 15.11.2017 13:07 Pe zi ce trece deveniti tot mai PENIBILI dragi trasportatori.Pe Voila de la spital bagati marsalier pana la Blanc si acolo frana brusca si picam fix in nas in torpedoul bordului.Va da primaria miliarde vreti sa o turati si ca la raliu.Nu va convine sa va asociati ca de numai numarati morman.Si eu sunt sofer,platesc taxe,RCA si numai ma agit asa tare,patimas.Patimiti tare cand Primaria se va destepta si va infiinta transport public,se vor trezi cu voi la usa sa mai ciuguliti si voi ceva
- 15.11.2017 14:55 Pt Ciprian Nițu - am spus de foarte multe ori de toată porcăriile patronate de primărie. Dar și eliro are partea ei de bătaie de joc fata de oameni, repet, călătoresc cu ei zilnic!!! Iar dacă totul e atât de rău cum se vaită cei de la eliro, inclusiv Dvs, faptul ca ați avut un profit net anul trecut de 100000 € cred ca a mai îndulcit amarul unei situații proaste. Iar dacă tot e atât de rău, de ce nu plecați!? cu tot cu rablele voastre! Și sa îl luați și pe Tiseanu cu voi!
- 16.11.2017 16:30 Pt Emil.Parerea ta conteaza mai putin.Daca nu-ti convine situatia poti tu sa pleci cu tot cu limbajul tau de mahala!Poti circula pe jos ca nu e nici o problema!Unde te trezesti,afara, unde este transportul foarte bun dar pretul e 2 euro/bilet?Helloo!Suntem in Romania!Oricum se vede ca majoritatea calatorilor sunt multumiti,faptul ca sunt 1-2 comentarii negative ale unor indivizi care cine stie de cine sunt pusi sa comenteze, nu e deloc relevant!
- 16.11.2017 16:53 Pt Ciprian Nitu - este ultimul mesaj pt tine, pentru ca nu este numele tau real. Acest nume nu se afla printre cel al actionarilor Eliro, iar dupa cum vorbesti nu poti fi decat unul dintre actionari. Aaa, scuze, sau poate esti unul dintre calatorii multumiti de Eliro! Ce gluma buna! Cat priveste limbajul, se vede ca nu mergi cu Eliro, sa ii auzi pe soferi ce limbaj au - asa cam ca pentru administratorul firmei voastre! PS - orice comentariu vei mai face, nu iti voi mai raspunde. Deja am discutat prea mult cu tine, ma duc sa iau o lamaie!
- 16.11.2017 18:10 O sa se complice treaba.Daca nu le convine celor de la Eliro de la 1 ianuarie scot traseele de Gara si Voila si lumea face putin perpedes.Sunt sigur ca elvetianca este atat de lacoma incat va intenta proces,iar primaria are avocati "buni" incat va fi pierdere pe banda ca si in cazul Erin,Calea Dacia.Si tot campinenii platesc.De 2 ori.Intrebarea este daca se infiinteaza transport public vor mai fi parolisti si oportunisti asa-zis "experti"? Adica Gica Contra de N luati cate K?
- 17.11.2017 11:48 Si unde va fi sediu social? Baza de productie va fi o a 3 autogara....cred ca se vor asocia cu cei de la DST iar Eliro dupa miliardul dedicatie va da in judecata primaria,eventual si presa.Ca asa fac ei.Strang materiale contra si intenteaza procese
- 17.11.2017 18:50 Nu stiu de unde ati scos-o p-asta cu miliardele subventie ca din cate stiu primaria a dat un comunicat in care a declarat ca firma Eliro nu primeste nici macar un leu subventie.Poate nu stiti ce inseamna subventie.Va explic eu ca sa intelegeti.Subventia este diferenta dintre veniturile si cheltuielile unei firme care trebuie sa faca un serviciu public(in cazul de fata curse pe baza de grafic),conform unui caiet de sarcini.Cursele trebuie efectuate indiferent de numarul calatorilor.Pot fi si curse fara nici un calator dar obligatoriu ele trebuie facute.La sfarsitul lunii firma constata ca a incasat mai putini bani decat a cheltuit.Atunci face o cerere de subventie conform legii,care trebuie aprobata in Consiliul Local.Abia dupa aceea se acorda SUBVENTIA.Daca aveti curiozitatea intrati pe site-ul primariei la hotarari ale Consiliului Local si daca gasiti in ultimii 10 ani vreo hotarare in care se spune ca s-a acordat SUBVENTIE firmei Eliro,jos palaria,aveti dreptate.Pana atunci mi se pare ca aduce a calomnie ceea ce se publica pe aici,ma mir ca aceste minciuni sunt publicate.Dar nu e problema mea, sa raspunda cei care scriu asemenea aberatii.Si pot fi descoperiti indiferent ca se ascund dupa pseudonime,credeti-ma.Pe mine nu ma puteti pacali indiferent ce ati scrie.ADEVARUL e numai UNUL.Faptul ca se deconteaza anumite bilete care sunt primite de catre sofer de la persoane cu handicap sau pensionari nu inseamna SUBVENTIE.Pai ce ati vrea ca firma sa ii transporte gratis?Oricum orice calator care urca in masina ar trebui sa plateasca nu?Persoanele mentionate mai sus platesc cu bilete gratuite primite de la primarie.E simplu ca buna ziua.Numai cine are interes, se face ca nu vede, ca sa arunce cu noroi!Daca ati fi voi in aceasta situatie, v-ar conveni dragi asa-zisi calatori cu maxi-taxi,ca altii sa va balacareasca pe nedrept?
Actualitate

Începe reabilitarea termică a Blocului 7ABC din centrul Câmpinei
Creșterea eficienței energetice în Blocul 7ABC de pe Bulevardul Carol I din municipiul Câmpina este o investiție cu fonduri europene, finanțată în cea mai mare parte prin POR 2014-2020, Axa Prioritară 3 - Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon.

O tânără din Galați, la un pas să-și piardă viața în Bucegi, după ce a căzut într-o prăpastie
Salvamontiștii au fost solicitați să intervină sâmbătă, în Bucegi, pe Valea Rea, spre Cabana Mălăiești, după ce o tânără din Galați, în vârstă de 25 ani, a căzut într-o prăpastie, mai bine de 100 metri.
Alte stiri recente

Scurt și la... subiect, cu Nicolae Geantă, profesor la Liceul Tehnologic ”Constantin Istrati” Câmpina
În această serie de interviuri vă vom oferi ocazia să aflați și alte lucruri din viețile unor oameni cunoscuți din Câmpina. Emisiunea se desfășoară în format flash-interviu, cu întrebări punctuale și răspunsuri scurte și... la subiect. Vor fi întrebări legate atât de cariera profesională a invitaților noștri, cât și de viața lor particulară.

Superliga B Prahova. Sportul Câmpina - Unirea Teleajen 1-0
Arena ”Rafinăriei” arăta excelent, oferind condiții ideale pentru o partidă de fotbal, la primul joc oficial pe teren propriu din anul 2023 pentru echipa Sportul Câmpina.