Modernizarea transportului public din Câmpina, doar o dorință...

Actualitate (Categoria articolului)

În această dimineață, la sediul Primăriei Câmpina a avut loc o a treia întâlnire inițiată de consilierii locali Monica Clinciu și Florin Frățilă pe tema accesării fondurilor europene pentru un proiect privind modernizarea transportului public local. Întâlnirea a fost edificatoare în mai multe privințe, grație și prezenței lui Radu Dragomir, reprezentantul firmei de consultanță Urban Scop București. Păcat că a lipsit primarul Horia Tiseanu.

O primă problemă discutată și lămurită a fost cea a modalităţii de asigurare a serviciului de transport local. Sunt două variante. Ori se continuă activitatea cu actualul operator, societatea Eliro, dar cu modificarea contractului care se află în derulare, pe modelul acceptat la nivelul Uniunii Europene. Dacă Eliro nu acceptă, atunci varianta viabilă este ca administraţia locală să-şi înfiinţeze propriul serviciu de transport local. Reprezentantul firmei de consultanţă a prezentat avantajele şi dezavantajele pentru Eliro, în cazul în care societatea va accepta modificarea contractului: „Are marele avantaj că practic îi acordaţi 10 autobuze ecologice, cu mentenanţă şi cheltuieli minime, dar are un dezavantaj de care fug cei mai mulţi, pentru că introducerea sistemului de e-ticketing înseamnă că nu se mai poate fura!” (video)
S-a stabilit ca firmei Eliro să i se transmită modificările necesare la actualul contract, iar vineri să aibă loc o întâlnire la care să participe și un reprezentant al acestei firme și care să spună clar dacă este sau nu dispus să se alăture administraţiei locale în acest proiect. În paralel, administraţia locală ar trebui să demareze o serie de proceduri de achiziţie publică pentru realizarea studiului de trafic și a studiului de oportunitate, astfel încât să se câştige cât se poate de mult timp, în condiţiile în care termenul de depunere a cererilor de finanţare expiră la 20 martie 2018. 
S-a mai lămurit un lucru. Nu se poate realiza un parteneriat cu comuna Poiana Câmpina pentru înfiinţarea unui nou traseu Pram – Gară, consultantul lămurind lucrurile: „Nu se permite ca autobuzele achiziţionate prin acest proiect să părăsească teritoriul administrativ al localităţii care accesează aceste fonduri. Ca excepţie, dacă s-ar crea un parteneriat, ar fi nevoie de un Plan de Mobilitate comun al celor două localităţi şi nu mai este timpul fizic pentru a realiza aşa ceva”.

Acum, rămâne de văzut care va fi poziţia reprezentantului firmei Eliro şi, în funcţie de aceasta, cum se va derula în continuare acest exerciţiu foarte interesant în cadrul căruia revine obsesiv o întrebare: de ce nu s-a făcut în Primăria Câmpina nimic pentru acest proiect din iunie 2017, adică din momentul în care s-a știut că există această oportunitate? Dacă lucrurile se mișcau de atunci, probabil că acum era deja depusă cererea de finanțare. 
Devine tot mai clar că nu se dorește implementarea acestui proiect complex, care ar aduce Câmpinei 10 milioane de euro pentru transport public, reabilitare străzi, piste de biciclete etc. Dacă se dorea, primarul Horia Tiseanu ar fi venit la ședința din 26 octombrie cu propunerea de modificare a organigramei Primăriei, astfel încât să fie reînființat acel compartiment de programe de finanțare cu personal care să lucreze pentru acest proiect. Așa a promis la întâlnirea precedentă, dar modificarea organigramei nu a mai apărut pe ordinea de zi a ședinței. Pe de altă parte, persoanele din Primărie care țin în brațe societatea Eliro și care se comportă la aceste întâlniri de parcă ar fi avocații firmei de transport, poate ar trebui să-și amintească faptul că salariile le sunt plătite din fonduri publice. Nu cumva ar trebui să susțină interesele comunității locale și nu pe cele ale unei firme private?

Citiți și Super oportunitate care nu trebuie ratată! Câmpina poate accesa fonduri europene pentru autobuze ecologice, piste de biciclete și reabilitarea carosabilului

Discuții la nivelul administrației câmpinene pe tema accesării de fonduri europene pentru autobuze ecologice, piste de biciclete și reabilitarea carosabilului

A doua întâlnire pe tema proiectului privind modernizarea transportului public din Câmpina a adus multe întrebări și destul de puține clarificări

3894 vizualizari
8

Comentarii

Campurile marcate cu * sunt obligatorii
  • Alexandru 01.11.2017 21:07 Serios? Piste de biciclete pe caile ferate? Si daca am treaba in centru, merg pe centru si ma opreste politia si imi va spune "de ce nu mergeti pe pista de biciclete?", am sa stau sa-i explic ca trebuie sa ocolesc ogramada? In Cluj cum au reusit sa faca pistele de biciclete fix pe centru si in zonele de interes?
  • Silviu 01.11.2017 23:47 Tiseanu de ce nu a fost prezent? A avut ore? A fost ...? Ce altceva ar fi putut avea mai important primarul unui oras decat sa discute un proiect in care sa aduca pentru orasul sau 10 milioane euro?! Ar trebui o explicatie publica din partea primarului!
  • Catalina 02.11.2017 09:26 Mai bine insistati pentru asfaltarea strazii Calea Doftanei...credeti ca ne'ati inchis ochii cu vre'o 2-3 petice de asfalt?!
  • Vlad Papusoiu 02.11.2017 21:37 Voi care scrieti, stiti cat de grea e o documentatie pentru accesarea de fonduri europene? Si e grea din cauza cadrului legal tampit, facut de parca special nu se vrea accesarea de fonduri UE. Dar, in alta ordine de idei, avem consilieri locali, da? Bun. Avem un avocat, doamna Clinciu, pe care o vad in poza si care ar trebui sa aiba cunostinte solide in drept, avem un om care lucreaza la fonduri europene, domnul Duran, care ar trebui sa manance pe paine treburile astea, avem si un reprezentant al mediului de afaceri, domnul Dochia..etc etc..de ce acesti consilieri din toate partidele nu se implica? Si nu ma refer sa apara in poze din sedinte ca sa dea bine la popor. Si inchei: domnul Dragomir, reprezentantul firmei, de cine a fost adus, cum a ajuns el aici, pe cine cunoaste? Miroase a putin caz penal? Miroase...
  • Admin 03.11.2017 08:27 Dle. Papusoiu (sau oricare ar fi numele dvs.), nu a spus nimeni că este ușor să accesezi fonduri europene. Din contra, am scris de multe ori despre birocrația extrem de stufoasă și volumul foarte mare de muncă pentru un astfel de proiect. Mai ales că la Câmpina avem doar doi angajați care muncesc efectiv la Compartimentul programe de finanțare. Asta și în contextul desființării Biroului de proiecte europene. Cât despre consilierii locali, ei chiar se implică atât cât le permite legea. Nu pot lucra ei la documentații și altele. Pe de altă parte, a fost adus un consultant care și-a spus punctul de vedere. Nu consultantul ia decizii. Care e mirosul de caz penal? Oricum, cel mai probabil, proiectul nu va fi pus în aplicare, deși chiar reprezenta o oportunitate pentru acest oraș. Dacă facem un sondaj de opinie printre cetățeni, suntem convinși că își doresc un transport public modern, străzi reabilitate și chiar și piste de biciclete.
  • Oana 03.11.2017 13:05 Ce este esential este ca cei care fac asa-zis transport de persoane cu punct de legatura Campinasi zone limitrofe se joaca in nisip.Nu este un serviciu,este un imens profit.Alambicat daca nu iti convine sa intri in hora nu joci.Cine te pune sa licitezi traseele,ti le impune cineva?Dati nume,aveti curaj.Soferi ciubucari si tupeisti care vorbesc la telefon vor fi si peste 20 ani,daca te iei de ei te dau jos din masina.Parca se impunea respect :imbracati la costum ,sa vorbeasca decent sa nu ia pe oricare la ocazie.Parca erau camere de luat vederi intr-o perioada la Ave Diana....inainte sa deschida gura ca piese si taxe sa ofere conditii,sa impuna si si apoi sa ceara respect si apoi sa critice.Valabil pentru toate firmele de transport care strabat acest minunat oras
  • Cristina Beja 04.11.2017 12:19 Este clar ca vinovata pentru intarziere este Primaria Campina care nu a facut nimic din iunie 2017!Degeaba incearca acum sa se grabeasca si sa dea vina pe firma de transport sau pe altcineva!Cat priveste infiintarea unui serviciu de transport local sansele sunt zero!L-ar infiinta degeaba pentru ca fondurile se acorda unui serviciu care opereaza deja iar daca termenul este 30 martie care ar fi perioada in care serviciul de transport local va opera pe traseele locale??
  • Madalin 04.11.2017 18:58 A mai avut loc vineri intalnirea cu Eliro? Cum a ramas, ce au zic?

Actualitate

1143 vizualizari
14 aug. 2022 19:40

Ce a dezvăluit inundația de pe Strada Petre Liciu: zeci de familii din Câmpina deversează reziduurile menajere în canalizarea pluvială!

În cursul acestei dimineți vă prezentam o serie de imagini surprinse de un cititor CâmpinaTV.ro pe Strada Petre Liciu - detalii, aici.

1584 vizualizari
14 aug. 2022 12:28

Un bărbat de 33 ani, din Câmpina, a fost prins băut la volan la Valea Doftanei

Noaptea trecută, chiar cu puțin timp înainte de miezul nopții, polițiștii din Valea Doftanei au oprit pentru control un autoturism care circula pe DJ 102I, din direcția Teșila către satul Trăisteni.

Alte stiri recente

2197 vizualizari
14 aug. 2022 16:29

Mircea Baniciu, impresionat de publicul câmpinean. Sute de oameni au stat în ploaie să asculte și să cânte refrenele sale

Mircea Baniciu a susținut un concert extraordinar în Parcul Regele Mihai I, pe 13 august, în cadrul evenimentului ”Câmpina Summer Park Music”, organizat de Casa de Cultură ”Geo Bogza”.

1537 vizualizari
13 aug. 2022 07:25

Piața Centrală Câmpina organizează licitație publică pentru închirierea unor spații comerciale din Corpul C1

Serviciul Public de Administrare și Exploatare a Pieței Centrale Agroalimentare a Municipiului Câmpina anunță organizarea următoarei licitații publice deschise cu strigare pentru închiriere spații comerciale din Complexul CORP C1 al Pieței Centrale, după cum urmează:
CORP C1 TARABE:
Închirierea a 2 (două) amplasamente pentru comercializare legume-zarzavat
- Amplasament sector legume – zarzavat în suprafață de 2 mp (9A/10A)
- Amplasament sector legume – zarzavat în suprafață de 2 mp (17A/18A)